#communicatiestrategie

Communicatiestrategie

Bij een communicatiestrategie draait het om het -hoe! Hoe brengen we de boodschap bij de juiste doelgroep en op welke manier? Dit is de kern van communicatie, onze houvast. Om tot een antwoord op de ‘hoe?’-vraag te komen, dienen we de doelgroep goed te onderzoeken. Waar verkeert jouw lead? Welke middelen-mix is hierop van toepassing? Welke tone of voice? Moeten we de weg op om te lobbyen of is de doelgroep gevoeliger voor een persoonlijke email?

Naast de hoe houden we ook rekening met het wanneer. We starten met het trekken van aandacht. Zo wekken we interesse, creëren we verlangen en zetten we de doelgroep aan tot actie. Dit proces kan een week duren. Of misschien een jaar, afhankelijk van de aankoop. Het is daarom belangrijk om deze route (customer journey) vast te leggen. Zo bepalen we wanneer we welke actie tentoonstellen om tot een goed resultaat te komen. Je begint immers nooit met de factuur toch? 😉