Conceptontwikkeling

Conceptontwikkeling

 

Om een idee uit te werken, heb je een creatief concept nodig, dat aansluit op de belevingswereld van jouw doelgroep. Van een ruwe schets naar een voorlopig ontwerp, waarmee je uiteindelijk een unieke propositie zo helder en duidelijk mogelijk communiceert. De ontwerpers van Advice zijn echte beelddenkers en kruipen in wederom het hoofd van de opdrachtgever, net als tijdens het vaststellen van de positionering. Ze stellen vragen en luisteren goed. Dan wordt er als eerste een concept geschetst, uit de losse pols. 

Die schets wordt meerdere malen beoordeeld en gefilterd tot de kern. Vervolgens werken we de kern uit tot 1 of meerdere concepten, met grafische tools zoals Ilustrator of Photoshop. Op deze manier is het een kwestie van finetunen tot het gewenste resultaat. In samenspraak met jou als opdrachtgever uiteraard. Daarnaast zijn we als collega’s onderling kritisch op elkaars werk, we geven feedback en dat levert soms een andere kijk op de zaak op. Zo behalen we het beste resultaat!