Communicatiestrategie
Bereik jouw doelgroep met een sterke strategie
Effectief communiceren met je doelgroep, dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Als je geen idee hebt waar je moet beginnen, kan een sterke communicatiestrategie precies zijn wat je nodig hebt. Het is een gedegen plan dat beschrijft hoe jouw organisatie communiceert met de buitenwereld, potentiële leads of bestaande klanten.
Onze aanpak voor jouw communicatieplan
We starten met het doel van je communicatie. Je hebt bijvoorbeeld een nieuw bedrijf en wilt meer bekendheid genereren. Misschien wil je jouw werknemers intern beter bereiken en betrekken. Of sla je een andere weg in met je organisatie en wil je dit delen met de wereld.
Zodra we het richtpunt scherp hebben identificeren we de doelgroep en proberen we hen te begrijpen. Wie zijn de ontvangers van jouw verhaal? Wat zijn hun behoeften en interesses? Waar zijn ze actief, zowel online als offline? Door deze inzichten helder te krijgen, kun je je communicatie steeds beter op hen afstemmen.
Jouw merkidentiteit in het vizier!
Vervolgens bepalen we welke boodschap je wilt overbrengen. Deze boodschap is uiteraard gebaseerd op de missie, visie, waarden en unieke propositie van je bedrijf. Oftewel de belofte die je doet. Mis je die nog? Dan kunnen we die uiteraard bepalen aan de hand van een scherpe positioneringsstrategie.
We maken jouw verhaal relevant, onderscheidend en aantrekkelijk. We bepalen de tone-of-voice die we gaan hanteren. Wil je liever informeel en toegankelijk overkomen, of juist zakelijk en professioneel? De gekozen tone-of-voice sluit aan bij de identiteit van je organisatie én is aantrekkelijk voor je publiek.
Nadat de doelstellingen, doelgroep en boodschap zijn vastgesteld, beslissen we welke communicatiemiddelen we inzetten. Denk hierbij aan social media, SEO/SEA, offline advertenties en evenementen. We kiezen de juiste mix die het beste past bij je doelstellingen, doelgroep en boodschap.
3, 2, 1… Actie!
Zodra de strategie is ontwikkeld en de kanalen zijn bepaald, is het tijd om de communicatie daadwerkelijk uit te voeren. Hierbij is consistentie de sleutel tot succes! Door regelmatig de juiste boodschap uit te dragen, creëer je herkenbaarheid en versterk je de merkidentiteit. Tot slot evalueren en optimaliseren we regelmatig. Zo blijft je boodschap effectief en sluitend bij veranderingen in je bedrijf en de markt.
Een goede communicatiestrategie levert voor jou een duidelijke boodschap op die de kernwaarden van je organisatie weerspiegelt. Je bereikt de juiste doelgroepen via effectieve kanalen, vergroot je merkbekendheid en bouwt vertrouwen en geloofwaardigheid op. Met inspirerende en informatieve content kun je de lezer op positieve wijze beïnvloeden en leiden. Samen bouwen we aan een sterk verhaal waarmee jij de vastgestelde doelen gaat behalen!
Contact
Tijd om je communicatie naar een hoger niveau te tillen? Wij helpen je graag!
Contact