#woningstichtingSWZ

SWZ biedt een thuis. Welkom thuis!

Het heeft even geduurd voordat woningcorporaties de kredietcrisis eind jaren ’00 te boven waren. Jarenlang stonden ze op de overlevingsstand. Damage control was aan de orde van de dag en het verwezenlijken van organisatie-idealen van ondergeschikt belang. En toen de crisis voorbij was, zag alles er anders uit…

 

…Dan moet je jezelf opnieuw uitvinden. Opnieuw positioneren. Waarin onderscheid je je van je concurrenten? Voor wie ben je er? Waar stond je ook al weer voor als organisatie? En hoe weerspiegelt dat op het huidige tijdsbeeld? Woningbouwcorporatie SWZ schakelde Advice in voor een reality check. Hierop volgde een waardevolle conclusie, namelijk: SWZ biedt haar huurders veel meer dan een woning. SWZ biedt een veilige basis; een fijne, diverse en duurzame wijk met alle benodigde faciliteiten binnen handbereik; maatschappelijke betrokkenheid en samenhang; een luisterend oor en daadkracht. SWZ biedt een thuis. Welkom Thuis!

SWZ_toekomstvisie-2048x1139

Strategie/concept en implementatie

Welkom Thuis. Dat is zoveel meer dan een zakelijke huurovereenkomst sluiten. Maar wel waar de mensen van SWZ zich hard voor maken. Niet voor een nummertje, maar voor de échte mens, in al z’n diversiteit. Kleurrijk en uiteenlopend. Aan ons om deze treffende conclusie te visualiseren in de vorm van een nieuwe huisstijl. Wij brachten ze in beeld; de huurders en de vaklieden van SWZ. In een omgeving waar hij of zij zich het best voelt, uit het leven gegrepen; wandelend met de hond, aan het werk, genietend van een kop thee of al keuvelend met de parkiet. Dat is pas thuiskomen. Tel daarbij op: een uitgekiende vlakverdeling, frisse, opvallende kleuren, een herkenbaar – strak- kader met een stevig fundament, ét voila: we brengen het merk en de warme boodschap van SWZ tot leven.

SWZ_logo-2

‘Een uitgekiende vlakverdeling,
frisse, opvallende kleuren, een herkenbaar –
strak- kader
met een stevig fundament.
SWZ, welkom thuis’

SWZ staat dichtbij de huurder. Dat visualiseren we met beelden die uit het leven gegrepen zijn. Al wandelend met de hond; aan het werk; genietend van een kop thee of keuvelend met de parkiet. Dat voelt letterlijk als thuiskomen.

En nu is het tijd om te bouwen

Om de woningvraag in de stad zo goed mogelijk in te kunnen vullen is heldere en eerlijke communicatie van essentieel belang. Bijvoorbeeld als het gaat over renovatieprojecten, nieuwbouw en verbouw. In alle opzichten wil SWZ een laagdrempelige organisatie zijn, waar een ieder zich welkom voelt. Ook als er een keer iets aan de hand is. Dat beeld – van een benaderbare organisatie – begint bij je uitstraling. Daarop volgen bereikbaarheid en gemak.

SWZ is letterlijk ‘on the road’, dichtbij de huurders en faciliteert ze met een gebruiksvriendelijk klantportaal; waarin je op eenvoudige wijze, zelf je zaakjes kunt regelen. Deze dienst en vele andere hebben wij vormgegeven: het ontwerp voor de servicebussen, de website, diverse nieuwsbrieven, kaarten, advertenties, borden, formulieren enz… Advice maakt het mogelijk. Mede daardoor kan SWZ de rol van sociale dienstverlener maximaal tot uiting brengen. U vraagt, wij draaien. #huisstijl #(semi)overheidscommunicatie #synergie